Perfection in Automation

Video ThumbnailIn Zusammenarbeit mit der Salzburger Werbeagentur Adwerba entstand diese visuelle „Achterbahnfahrt“ eines Films. Der Automations-Spezialist B&R hatte ein neues Produkt in der Pipeline und wollte es für einen Product-Launch auf einer Messe, möglichst spektakulär in Szene setzen. Das Problem: Wie setzt man ein Stück Schiene in Szene, das unverrückbar in einer relativ kahlen Industriehalle steht? Überall Kabel, Gitter und Zeug, das man einfach nicht im Bild haben will. Die Lösung: Schwarzer Molton-Stoff und zwar in großen Mengen. Nur so konnten wir das Produkt hervorheben und alle ungewollten Dinge kaschieren. Ein ausgeklügeltes Lichtkonzept und ein eigens angefertigtes und visuell und zum Croporate-Design des Kunden passendes Desingschmankerl (die orangen Kugeln) taten den Rest. Wer den Film ansieht, bekommt sofort ein Gespür für die Zielgruppe: Hier geht es um Zahlen, KPIs, ROIs, Hard-Facts. Businesssprech at its best. Der Film kam sehr gut an und das Produkt, das wir unter strenger Geheimhaltung in Szene setzen durften, ist ein echter Game-Changer! Intro und 3D-Animationen der Schiene: Markus Huber

We created this visual “roller coaster ride” in collaboration with the Salzburg based advertising agency Adwerba.The automation specialist B&R had a new product in the pipeline. The so called ACOPOStrak revolutionizes the flexibility of automation systems. The flexible transport system enables the literally “smooth” transport of products and product components, which are transported on individual shuttles quickly and flexibly by a plant from processing station to processing station.

For a product launch at the trade show SPS IPC-Drives, the ACOPOStrak should be staged as spectacularly as possible. The problem: How do you stage a prototype that stands immovable in a relatively bare industrial building? Cables, grids and lots of other items that you just don’t want to see in a product film made a quick troubleshooting impossible. The solution: black molton fabric in large quantities. Only then could we highlight the product and conceal all unwanted things.

An ingenious lighting concept and some custom-made design-features (the orange balls) did the rest. The film itself is about numbers, KPIs, ROIs, hard facts. Business talk at its best. It was very well received and the product that we were able to stage under strict secrecy is a real game changer!